2024. december 28., szombat - Kamilla
Az egyik magyar kézműves csokoládéműhely bonbonjai nemcsak a budapesti, Vörösmarty-téri, hanem a bécsi karácsonyi vásárban is elérhetők. Idén már nemcsak Magyarországon, de a bécsi Rathaus előtti karácsonyi vásáron is kaphatók lesznek a manufaktúra hat különböző tematikus válogatásai.
A világhírű csokoládéművészek exkluzív ajándéktárgyakat készítenek csokoládéból, melyeket a tulajdonosaik igazi műkincsként őriznek otthonaikban. Az ehető dísztárgyak és festmények az utóbbi években már-már új művészi ágat teremtettek. Carl Warner foodscape art művész például tájképeket készít különböző ételekből, Jean Zaun pedig csokoládéval fest képeket.
A tavalyi év vége a karácsonyi üreges figurák között értékben szignifikáns, 7 százalékos növekedést hozott az előző szezonhoz képest. Inkább kisebb méretű, kevesebb, de minőségi, valódi csokoládéból készült márkaterméket vesznek az ünnepekre a vásárlók önmaguk kényeztetésére vagy szeretteik megajándékozására.
Biztosan mindenki találkozott már a Snickers néhány éve már futó sorozatával, amelyben mindig olyan figurákat ábrázolnak, akik egy adott közeghez, szituációhoz képest igencsak furcsán viselkednek, miközben külsőre is rendesen kilógnak a környezetükből. A szlogen is feltűnik: ha éhes vagy, nem vagy önmagad.
A chocoMe Raffinée termékcsalád a szakmai zsűri javaslata és előterjesztése alapján, a Kiírók Tanácsa döntése szerint elnyerte a Magyar Termék Nagydíj címet. Csokoládét, vagy édességet gyártó vállalkozás már volt a díjazottak között, ám a chocoMe az első, amely duplázni tudott ezen a neves megmérettetésen.
Tradicionális csokoládé- és cukrászsütemény készítők ellenzik a francia egészségügyi minisztérium új tervét, amely színjelzésekkel figyelmeztetne az édességek egészségromboló hatására – írja a The Daily Telegraph című brit lap. „A csokoládé nem tesz kövérré” – olvasható a nyílt levélben. Az aláírók szerint az ilyesfajta címkézés nem állítja meg az elhízás és a cukorbetegség terjedését.
Orbán Viktor avatta fel a Stühmer Kft. legújabb telephelyét, ahol különféle csokikat gyártanak. A százszázalékban magyar tulajdonú Stühmer Kft. az új, maklári telephelyén modern gyártósorokon készít minőségi édességeket. A mintegy százötven éves múltra visszatekintő csokigyár mintaboltjában is látogatást tett a miniszterelnök.
Észak-Korea megtiltotta, hogy a déliekkel közös keszongi ipari zónában csokis sütivel fizessék ki a munkások túlóráit, miután a feketepiacon már szinte keményvalutának számít az édesség – írja az Independent. A keszongi ipari parkot Észak- és Dél-Korea közösen hozta létre 2004-ben. Az egyébként évtizedek óta feszült viszonyban lévő két állam ezzel a beruházással kölcsönösen jól jár.
Féltonnányi Manner nápolyiszeletből építettek dominósort 2014. július 17-én a bécsi városházán: a kísérlet Guinness-rekordot ért. A több mint 8500 rózsaszín nápolyis csomagból húsz segéd és néhány kíváncsiskodó építette fel a sort a városháza nagy dísztermében. A bécsi városházán 500 kiló édességet rakosgattak sorba órákon át.
A Cadbury új automatája a felhasználó Facebook-profilja alapján határozza meg, milyen csoki való az illetőnek. A Facebook profilunk többet árul el rólunk, mint hinnénk. Az is megállapítható belőle, milyen csokoládét ennénk a legszívesebben, a Cadbury legalábbis ebben hisz. A Mondelez márkája Ausztráliában állította fel új gépezete, a Joy Generator prototípusát.
Elküldték a világ első, óceánon átívelő szagüzenetét a New York-i American Museum of Natural Historyba a feltaláló cég párizsi laboratóriumából. Az eseményt egy új Iphone-alkalmazás, az OSnap indulása alkalmából rendezték. Az appal felcímkézhetőek a képek: több mint 300 ezer szagból választhatunk.
Sokan jósolták, hogy hamarosan mindenféle termékre előfizethetünk. A kétkedőknek itt az első bizonyíték: csokielőfizetés már létezik! Előfizetést leginkább az újságokra, magazinokra szoktak vásárolni, termékre eddig nem igazán volt példa. Most úgy tűnik, hogy az FMCG szektor megirigyelte a médiavállalatok stratégiáját és megpróbálják ők is implementálni.
A kereskedelmi ingatlanok vagy akár a fesztiválok, amelyek jól használják a fényeket, több látogatót és ezzel több bevételt is vonzanak. A nemzetközi LUCI (Lighting Urban Community International) egyesület tanulmánya szerint a fény megsokszorozza a látogatottságot. A karácsonyi díszvilágítások gazdasági haszna egy Budapest méretű városban elérheti a 110 milliárd forintot.
Egy 25 centiméteres Snickers csokit gyártottak, melynek kalóriaértéke egy felnőtt ember egész napi szükségletét fedi. Az óriás Snickers 25 centi hosszú, 6 és fél centi vastag, 4 és fél centi magas és 2000 kalóriát tartalmaz. A gyártó karácsonyra hozta ki a mogyorós-karamellás kalóriabombát, melyet 25 fontért árulnak az interneten – írja a Daily Mail.