2024. május 2., csütörtök - Zsigmond
Észak-Korea megtiltotta, hogy a déliekkel közös keszongi ipari zónában csokis sütivel fizessék ki a munkások túlóráit, miután a feketepiacon már szinte keményvalutának számít az édesség – írja az Independent. A keszongi ipari parkot Észak- és Dél-Korea közösen hozta létre 2004-ben. Az egyébként évtizedek óta feszült viszonyban lévő két állam ezzel a beruházással kölcsönösen jól jár.
Féltonnányi Manner nápolyiszeletből építettek dominósort 2014. július 17-én a bécsi városházán: a kísérlet Guinness-rekordot ért. A több mint 8500 rózsaszín nápolyis csomagból húsz segéd és néhány kíváncsiskodó építette fel a sort a városháza nagy dísztermében. A bécsi városházán 500 kiló édességet rakosgattak sorba órákon át.
A Cadbury új automatája a felhasználó Facebook-profilja alapján határozza meg, milyen csoki való az illetőnek. A Facebook profilunk többet árul el rólunk, mint hinnénk. Az is megállapítható belőle, milyen csokoládét ennénk a legszívesebben, a Cadbury legalábbis ebben hisz. A Mondelez márkája Ausztráliában állította fel új gépezete, a Joy Generator prototípusát.
Elküldték a világ első, óceánon átívelő szagüzenetét a New York-i American Museum of Natural Historyba a feltaláló cég párizsi laboratóriumából. Az eseményt egy új Iphone-alkalmazás, az OSnap indulása alkalmából rendezték. Az appal felcímkézhetőek a képek: több mint 300 ezer szagból választhatunk.
Sokan jósolták, hogy hamarosan mindenféle termékre előfizethetünk. A kétkedőknek itt az első bizonyíték: csokielőfizetés már létezik! Előfizetést leginkább az újságokra, magazinokra szoktak vásárolni, termékre eddig nem igazán volt példa. Most úgy tűnik, hogy az FMCG szektor megirigyelte a médiavállalatok stratégiáját és megpróbálják ők is implementálni.
A kereskedelmi ingatlanok vagy akár a fesztiválok, amelyek jól használják a fényeket, több látogatót és ezzel több bevételt is vonzanak. A nemzetközi LUCI (Lighting Urban Community International) egyesület tanulmánya szerint a fény megsokszorozza a látogatottságot. A karácsonyi díszvilágítások gazdasági haszna egy Budapest méretű városban elérheti a 110 milliárd forintot.
Egy 25 centiméteres Snickers csokit gyártottak, melynek kalóriaértéke egy felnőtt ember egész napi szükségletét fedi. Az óriás Snickers 25 centi hosszú, 6 és fél centi vastag, 4 és fél centi magas és 2000 kalóriát tartalmaz. A gyártó karácsonyra hozta ki a mogyorós-karamellás kalóriabombát, melyet 25 fontért árulnak az interneten – írja a Daily Mail.
Szögedi csípős paprikából és belga csokiból készült bonbonnal és közös, élő csokigyártással készül Vanya Gábor chocolatier a II. Szeged Plaza Csokoládéünnepre. A soroksári csokimágus műhelyében jártunk, ahol megtudtuk, hogyan lesz valaki mérnökből chocolatier, és azt is, hogyan született meg a pörköltszaft-ízű bonbon...
A nyüzsgő pesti belvárosban sietve talán nem is gondolná az ember, hogy a házak múltja hányféle finomság történetét őrzi. Pedig megannyi torta, sütemény és keksz, cukorka és habcsók készült már el a konyhákban, a hajdani cukrászatokban és sütödékben, melyek receptjeit talán azóta is a komód fiókja, a nagymama szakácskönyve vagy a cukrászok tankönyve rejti.
Egy horvát zenész hihetetlen merész ötlettel állt elő, amikor csokoládéból készült bakeliten jelentette meg új albumát. Gibonni hihetetlenül népszerű rock zenész hazájában és a Balkánon is, de ez a húzása még a legfanatikusabb rajongóit is meglepte. A 20th Century Man című albuma ugyanis boldogsághormonként érkezik.
Az eredmények alapján a több csokoládét fogyasztó kamaszok testtömegindexe is alacsonyabb volt, a teljes testzsíraránnyal együtt. Egy másik aktuális kutatás szerint pedig – ami a Archives of Internal Medicine-ben jelent meg – a gyakoribb csokievés alacsonyabb BMI-vel jár a felnőtteknél is. A kakaóból nyert édesség egyre nagyobb tudományos érdeklődésnek örvend...
Kate Loveman, a Leicesteri Egyetem előadója megtalálhatta a jeges csokoládédesszertek első angol receptjét olyan kéziratok között, melyek 1668-ban Sandwich grófjának tulajdonát képezték. "Egészen szokatlan, különös dologként érintett, mert soha azelőtt nem találkoztam még ehhez hasonlóval" – mondta az egyetemi előadó.
A svájci Nestlé az elmúlt két hónapban többször megkísérelte a Nutellát gyártó Ferrerót részben vagy egészében megvásárolni, de az olasz családi vállalkozás visszautasította az ajánlatot – írja a Financial Timesra hivatkozva az Origo.hu. A Nestlé bővíteni kívánta az édességgyártó üzletágát, de a Ferrero nem állt kötélnek.
Háromdimenziós nyomtató segítségével készít egyedi csokoládét Brian Begun filmes látványmester, aki a Sötétségben - Star Trek vagy A csodálatos Pókember című produkciók elkészítésében is közreműködött. Begun az elmúlt húsz évben több hollywoodi kasszasiker látványeffektus készítőjeként dolgozott.