2024. december 28., szombat - Kamilla
Az x-százalékkal-többet-adunk típusú promóciók inverzei azok a csomagolásukon „20 (vagy 30) százalékkal kevesebb” feliratot viselő csokoládétáblák, amelyekből készítőik egy-egy „ajándékozós” ünnepre jellemző formát hagytak ki. A kreatív ajándék nemcdak fantáziadús, egyénre és alkalomra szabható, hanem a lyukakat leszámítva finom is...
A japán desszert még a világ csúcscukrászatában is külön kategória, már nem is a szakmai kreativitásról szól, sokkal inkább a művészetről. A Nendo stúdió naprendszerünk égitestjeiből megalkotott csokoládésorozata talán még annál is több. A különböző töltetű bolygók szerencsés elfogyasztóiban egy kérdés maradhat...
Harminchét magyar cég mutatkozott be a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága közösségi standján a világ vezető élelmiszer- és vendéglátóipari szakvásárán Kölnben, az ANUGA-n. Az október 14-ig tartó, a világ élelmiszergyártóinak teljes spektrumát és legújabb termékeit bemutató kiállítást kizárólag szakmai érdeklődők keresik fel.
A közösségi oldalak (és különösen az Instagram) térhódítása az élet olyan területein is alapvető változásokat hozott, amiről korábban aligha gondoltuk volna. Átalakultak például a desszertek, hiszen a látvány sokszor már legalább annyira fontos, mint az íz (persze az az igazi, ha egyik sem nyomja el a másikat).
Vége a kizsákmányolásnak? A szárnyait bontogató kezdeményezés azt ígéri, etikus szereplője lesz az igazságtalanságokkal teli csokoládéiparnak. A termesztők munkáját és szakértelmét megfizetik, vezető pozícióba helyezik őket. Állításuk szerint figyelnek a környezetvédelemre és arra is, hogy a fogyasztókhoz olyan csoki jusson el, amelyet még soha nem kóstolhattak.
A korábbinál meredekebben esett az élelmiszer-alapanyagok ára a nyár végén, ami később kedvezőbb árakhoz vezethet a boltokban is. A csokira viszont nehezebb sors vár, mivel gondok vannak a nigériai kakaóterméssel. A nemzetközi árupiacokon közel hét éve nem látott mélységbe esett az élelmiszer-alapanyagok ára - jelentette az ENSZ élelmezési világszervezete a FAO.
A Kit Kat gyártója, a Nestlé levédette volna a csokoládébevonatú négyszeletű ostyaszeletet. Az ügyet az Európai Bíróságnak kellett eldöntenie, a Nestlé vesztett. Csokióriások közötti ölre menő vitát döntött el ítéletével az Európai Bíróság.
A csehszlovák csokoládé fogalom. Persze Csehszlovákia sem létezik 1993. január 1-je óta, de sokan még mindig ezen a néven emlegetik a határ túloldalán kapható édességeket. Az Origo szerkesztősége összevásárolt egy szatyornyit, majd végigkóstolták, kiderítsék, melyiket érdemes hazahozni önöknek.
Az Oreóról beszélnek a legtöbben a közösségi médiában, a brand ezzel megelőzi a Nutellát, az M&M's-et, a Starbucksot és a Cadburyt is. A csokoládéról folyó közösségi diskurzusokat a NetBase vizsgálta meg tavaly az Egyesült Államokban, összesen 150 millió beszélgetés ment át a szűrőiken – közölte az ADWEEK.
Gyenizse Dorottya, a Nemzetgazdasági Minisztérium főosztályvezetője, Cegléd vezetői, és a magyar cukrászat jeles alakjai jelenlétében avatták fel Kérszigeti Dékány Mihálynak, a magyar cukrászat kiemelkedő, ám időközben elfeledett alakjának emléktábláját. Lajos Mary, a Békebeli Cukrászda tulajdonosa híven őrzi és ápolja a magyar cukrászat nagyjainak emlékét.
Csokoládéban és teasüteményben utazik Paolo Ulian olasz dizájner, akinek legújabb találmánya a piskóta-ujjperc. A találmány alkalmas a Nutellához való nagyon direkt kapcsolat megteremtéséhez anélkül, hogy csokoládésak maradnának az ember ujjai. A megoldás a piskótából készült ujjvédő kupakban rejlik, melyet az ujjunkra húzva máris nyalakodhatunk!
Az Exertion Games Lab Edipuls nevű szerkezete egy a szív működését monitorozó vezeték nélküli műszert kapcsolja össze a 3D ételnyomtatóval. Amennyi fizika munkát végez viselője, annak megfelelő mennyiségű formanyomott csokoládé a jutalma a nap végén. A fogyókúra (vagy az edzés) egy szórakoztató formája, ami után szó szerint értelmezhető a szlogen: mert megérdemlem!
Sánta Sándor, a Bonbonetti Csoport volt vezérigazgatója, 11 év után új cég építésébe kezd. A CHOCCO GARDEN védjegybejelentés alatt álló márkanevet jegyző gazdasági társaság azzal a nem titkolt céllal jött létre, hogy verseny- és exportképes, kiváló minőségű magyar édesipari termékeket hozzon létre.
A 3D nyomtatás elérte az édességek világát is! Hogy igazán ízletes céges ajándékot adhasson bárki, már Magyarországon is elkészíttetheti a céglogóját harapnivaló kivitelben. Előnyben továbbá szállodák, fitnesztermek, nagy forgalmú boltok, FMCG-cégeknek, és minden érdeklődőnek, aki valami új és meglepő ajándékkal kedveskedne.