2024. december 28., szombat - Kamilla
"Politikai csokoládé" forgalmazását kezdte el egy orosz cég. A bonbonos dobozok borítói az egykori szovjet propagandaplakátok mintájára készültek, és olyan feliratok olvashatók rajtuk, mint: "Férfiak és asszonyok, ne fecsegjetek! Obama lehallgat benneteket!". A bonbonkollekció egyik darabja viszont Vlagyimir Putyin orosz elnököt dicsőíti.
Ugyan nem a KFC találta ki először, de ők terjeszthetik el világszerte az ehető kávéspohár ötletét – írja a Hvg.hu. A kekszpoharat egyelőre csak a britek próbálhatják ki, de ha beválik, akár szélesebb körben is elterjedhet. Az ehető pohár kekszből készül, amit kívülről a cukorpapír, belülről fehércsokoládé borít.
Állítólag bőröregedést gátló csokoládét fejlesztett ki egy Cambridge-i Egyetem egykori kutatóiból alakult vállalkozás: a különleges csokiból napi 7,5 gramm elfogyasztása képes az 50 évesek bőrszerkezetét a 30 évesek szintjére "fiatalítani". A brit szakemberek azt állítják, hogy a termék lelassítja a ráncok megjelenését és a bőr megereszkedését.
Nyolcvankilenc éves korában meghalt Michele Ferrero, az egész világon ismert Ferrero olasz édességipari cég tulajdonosa. Az olasz sajtó által Mister Nutellaként búcsúztatott Michele Ferrero – akit minden idők egyik legsikeresebb olasz vállalkozójaként tartanak számon – Monte Carlóban hunyt el. Az 1964-ban "feltalált" Nutella mogyorókrém Olaszország leggazdagabb emberévé tette.
A Valentin-napi csokoládék formájának csak a kreativitás szabhat határt, a japánoknak ez úttal sikerült igazán formabontóan szó szerint értelmezni az "édes szívem" kifejezést. A szinte horrorisztikus formában kódolt szerelmes üzenet 30 dekás, ára 25 dollár, tej- és étcsokoládéból készítve is kapható.
A CocoJet nevű printert a tervek szerint májusban helyezik tartósan üzembe a Hershey amerikai csokoládégyártó philadelphiai élményparkjában – olvasható a gyartastrend.hu-n. A világ egyik legnagyobb édességgyártója itt működteti Chocolate World nevű élményparkját, ahol májusban helyezik üzembe a 3D-s nyomtatót.
Íme, a franciás francia csokoládé, a Le chocolat des Français – egy hihetetlenül jól kitalált termék: mondhatni, szemnek is, szájnak is ingere, nemzetibbet elképzelni nehéz lehetne (már csak a színek miatt is). A márka folyamatos megújulásához csak kreatív ötletek kellenek, ráadásul a csokoládé is prémium minőségű a trendi csomagolás alatt...
2015. február 8-i hétvégén tartották meg Brüsszelben a Csokoládészalont, az édes ízek kedvelőinek legjelentősebb belgiumi eseményét. A tavalyi, első csokoládékiállítás és -vásár nagy sikerére való tekintettel idén másfélszer akkora területen fogadták a látogatókat a szervezők. A programban szereplő kóstolókon szokatlan ízekkel és illatokkal lehetett megismerkedni.
Elsősorban a diszkontoknak köszönhetően nőnek újra a pralinéeladások, a minél jobb ár-érték arány ebben a kategóriában is előtérbe került, ám ennek elérését a megemelkedett alapanyagárak megnehezítik. A beköszönő ajándékozási szezonra a forgalmazók különleges, olykor limitált kiadású ízekkel és modern, megújult csomagolásokkal készülnek.
A vevőkért való küzdelemben egyre nagyobb szerepet kapnak a látványt, vonzerőt jelentő elemek, mint például a díszvilágítás. A karácsonyi vásárok, plázák és bevásárlóutcák részéről eddig is alkalmazott vevőcsalogató módszer a jelentősebb márkák, de akár a kevésbé frekventált üzlethelyiségek, csarnokok számára is megkülönböztetett figyelmet tud biztosítani.
A csokoládé nemcsak finom, hanem szemet gyönyörködtető is lehet... Ehhez persze nem árt némi ízlés és stílusismeret, de egy divatháznál ez nem lehet hiánycikk! A Bulgari például kreatívan és mégis ízlésesen oldja meg a falatnyi kényeztetés divattal való ötvözését, a következő képek szerint. Hogy melyik divatházban kapható, az sajnos nem derült ki.
Működésének négy éve alatt ezúttal a legfontosabb csokoládés szakmai elismerését sikerült megszereznie a chocoMe-nek. A magyar csokoládémanufaktúra 2014 tavaszán a nemzetközi, független és a világ egyik legrangosabb csokoládéversenyén, az International Chocolate Awards-on mérettetett meg, és az európai elődöntőben ezüst érmet nyert a mogyorós Raffinée-val.
A budai csokoládémanufaktúra úgy veszi fel a versenyt a legjobb minőségű kézműves csokigyártókkal, hogy közben a társadalmi felelősséget szem előtt tartva autizmussal élő munkaerőt alkalmaz, és gyakornoki programot is indított, ahol munkatapasztalatot szerezhetnek az átlagosnál több akadállyal szembesülő emberek.
2014. szeptember 19-én ünnepélyes keretek között átadták a Mondelez kibővített székesfehérvári gyáregységét. A beruházásnak köszönhetően a világon kizárólag itt készülnek a Milka és a Cadbury TUC, LU illetve Ritz kekszes csokoládészendvics-termékei. Három év alatt több mint 11 milliárd forintot fektetett a Mondelez a Győri Keksz székesfehérvári csokoládéüzemének fejlesztésébe.