2025. augusztus 18., hétfő - Ilona
Az üzlet filozófiája: mindenből a legjobbat, és még annál is többet. Ez természetesen a gourmet üzlet édességkínálatára is igaz. A Deliziában kapható belga csokoládékülönlegességek, omlós angol kekszek, kávéízesítő szirupok, bio teák és kávék egytől egyik kiváló minőségű termékek, melyek nem csak a konyhaszekrényben, de egy különleges ajándékkosárban is helyt állnak.
Egy matematikus hallgató kidolgozta a csokiszökőkút viselkedésének a magyarázatát, megválaszolva azt a kérdést, hogy a lehulló édesség által kialakított függöny miért hajlik befelé, ahelyett hogy függőlegesen lefelé tartana. Adam Townsend vizsgálati eredményeit az European Journal of Physics című szaklap hozta le.
A Snickers kreatív kampányában 21 jelzőt tett a csokik csomagolására. A tipográfia Snickers stílus, a szöveg meg éhségtünetek, kellemes csipkedő stílusban. A feliratok között ilyen jelzőket olvashatunk: nehezen kezelhető, félbolond, zsörtölődő, zavart, ingerlékeny, túlérzékeny, hisztis, türelmetlen, nyavajgós, mogorva rebellis, lusta, dráma mama, hercegnő...
A 2015-ös karácsonyi szezonban 31 millió darab üreges csokoládéfigura készül a Nestlé diósgyőri gyárában, mely az elmúlt öt évben megduplázta a legyártott karácsonyi üreges csokoládék számát. A cég 30 százalékos piaci részesedésével továbbra is piacvezető a hazai üreges csokoládé piacon. Az itt készült termékek 90 százalékát a világ 22 országába exportálják.
Újra rekordot döntött a decemberi ünnepek szezonális édességeinél az élelmiszer-kiskereskedelem. Minden eddiginél több, mintegy 3,1 milliárd forint bevételt értek el a boltok, kereken 650 tonna édes ajándékkal, legutóbb november-decemberben. Egyebek közt ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
Minőségben és választékban jelentősen javult az elmúlt években a magyar édességpiac, amelynek értéke már megközelíti a válság előtti szintet – mondta Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke az MTI érdeklődésére. Emelkedés volt a különböző szezonális termékek esetében is.
Indulhat a Mikuláscsomag-gyártás: megfelelt a szabályoknak a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) élelmiszer és vegyipari laboratóriumában vizsgált húszféle csokoládé mikulásfigura 2015-ben – közölte a hatóság az MTI-vel. A hatóság akkreditált laboratóriumában azt vizsgálták, hogy a "csokoládé", illetve "tejcsokoládé" termékek gyártásához valóban csak kakaóvajat használtak-e.
Mikulás-nap alkalmából a Pénzcentrum a mikuláscsokikat vizsgálta meg közelebbről, az ízek mellett pedig ezúttal a csomagolásokat is pontozta. A nagyobb üzletekben hatalmas a mikuláscsoki kínálat, összesen 16 csokit válogattak össze a Pénzcentrum munkatárai, és igyekeztek kisebb és nagyobb márkákból is vásárolni.
Van, amikor egyszerűen lehetetlen megérteni a japánok gondolkodását: az arannyal burkolt csokis nápolyi is ilyen. A Nestlé a japán piacra szánja a Sublime Gold KitKatet: az újévi, speciális kiadású édesség külső csokoládéját aranyfüsttel borítják be. A vékony réteg egészségügyi problémák nélkül elfogyasztható, hisz csak 0,00014 milliméter vastagságú.
Ártalmatlan dolognak tűnik, ha rendszeresen megkívánunk egy kis édességet, legfeljebb annyit gondolunk, hogy majd valahogy le kell mozogni a plusz kalóriákat. Ennél rosszabb a helyzet: függőség is kialakulhat. A TED-Ed készített egy remek videót arról az ártalmatlannak tűnő szituációról, amikor megkívánunk egy édességet.
Az x-százalékkal-többet-adunk típusú promóciók inverzei azok a csomagolásukon „20 (vagy 30) százalékkal kevesebb” feliratot viselő csokoládétáblák, amelyekből készítőik egy-egy „ajándékozós” ünnepre jellemző formát hagytak ki. A kreatív ajándék nemcdak fantáziadús, egyénre és alkalomra szabható, hanem a lyukakat leszámítva finom is...
A japán desszert még a világ csúcscukrászatában is külön kategória, már nem is a szakmai kreativitásról szól, sokkal inkább a művészetről. A Nendo stúdió naprendszerünk égitestjeiből megalkotott csokoládésorozata talán még annál is több. A különböző töltetű bolygók szerencsés elfogyasztóiban egy kérdés maradhat...
Harminchét magyar cég mutatkozott be a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága közösségi standján a világ vezető élelmiszer- és vendéglátóipari szakvásárán Kölnben, az ANUGA-n. Az október 14-ig tartó, a világ élelmiszergyártóinak teljes spektrumát és legújabb termékeit bemutató kiállítást kizárólag szakmai érdeklődők keresik fel.
A közösségi oldalak (és különösen az Instagram) térhódítása az élet olyan területein is alapvető változásokat hozott, amiről korábban aligha gondoltuk volna. Átalakultak például a desszertek, hiszen a látvány sokszor már legalább annyira fontos, mint az íz (persze az az igazi, ha egyik sem nyomja el a másikat).