2024. december 28., szombat - Kamilla
A tavalyi Csokifesztivál legnagyobb sikert arató programja, az őrületes csokiszobrász show idén sem maradhat el. Emellett belga csokival vonják be Európa legerősebb és egyik legértékesebb Ford Mustangját a szegedi Csokifesztiválon! A Szegedi Csokifesztivál szervezői több, mint 250 kg csokoládéval vonnak be egy közel 1.100 lóerő teljesítményű Mustangot.
Ajándékozd meg szeretteidet saját készítésű bonbonokkal vagy táblás csokival! Kézműves foglalkozásunkon most te is megtudhatod, hogy készül a csokoládé, ajándékozd meg szeretteidet saját készítésű bon-bonokkal, vagy táblás csokival. A foglalkozáson való részvétel csak korlátozott számban, bejelentkezés alapján lehetséges.
2016. január 29-31. között igazi multikulturális örömünnepet tartanak Budapest szerte a koffein szerelmeseinek. Az egész hétvégés városi események az ínyenceknek, az egyszerű ízek kedvelőinek és minden koffein rajongónak szólnak, teljesen kortalanul. A Gombóc Artúr Csokigaléria utolsó helyszínként az édesszájúaknak kínál több órás izgalmas gasztroélményt.
Elemzők által vártnál kevésbé nőtt a svájci Lindt und Sprüngli csokoládégyár tavalyi forgalma a lanyha globális gazdasági növekedés és a túl meleg nyár miatt. A vállalat csütörtöki közlése szerint a tavalyi forgalom 7,9 százalékkal, 3,65 milliárd svájci frankra (1 svájci frank 288 forint) emelkedett.
Az üzlet filozófiája: mindenből a legjobbat, és még annál is többet. Ez természetesen a gourmet üzlet édességkínálatára is igaz. A Deliziában kapható belga csokoládékülönlegességek, omlós angol kekszek, kávéízesítő szirupok, bio teák és kávék egytől egyik kiváló minőségű termékek, melyek nem csak a konyhaszekrényben, de egy különleges ajándékkosárban is helyt állnak.
Egy matematikus hallgató kidolgozta a csokiszökőkút viselkedésének a magyarázatát, megválaszolva azt a kérdést, hogy a lehulló édesség által kialakított függöny miért hajlik befelé, ahelyett hogy függőlegesen lefelé tartana. Adam Townsend vizsgálati eredményeit az European Journal of Physics című szaklap hozta le.
A Snickers kreatív kampányában 21 jelzőt tett a csokik csomagolására. A tipográfia Snickers stílus, a szöveg meg éhségtünetek, kellemes csipkedő stílusban. A feliratok között ilyen jelzőket olvashatunk: nehezen kezelhető, félbolond, zsörtölődő, zavart, ingerlékeny, túlérzékeny, hisztis, türelmetlen, nyavajgós, mogorva rebellis, lusta, dráma mama, hercegnő...
A 2015-ös karácsonyi szezonban 31 millió darab üreges csokoládéfigura készül a Nestlé diósgyőri gyárában, mely az elmúlt öt évben megduplázta a legyártott karácsonyi üreges csokoládék számát. A cég 30 százalékos piaci részesedésével továbbra is piacvezető a hazai üreges csokoládé piacon. Az itt készült termékek 90 százalékát a világ 22 országába exportálják.
Újra rekordot döntött a decemberi ünnepek szezonális édességeinél az élelmiszer-kiskereskedelem. Minden eddiginél több, mintegy 3,1 milliárd forint bevételt értek el a boltok, kereken 650 tonna édes ajándékkal, legutóbb november-decemberben. Egyebek közt ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
Minőségben és választékban jelentősen javult az elmúlt években a magyar édességpiac, amelynek értéke már megközelíti a válság előtti szintet – mondta Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke az MTI érdeklődésére. Emelkedés volt a különböző szezonális termékek esetében is.
Indulhat a Mikuláscsomag-gyártás: megfelelt a szabályoknak a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) élelmiszer és vegyipari laboratóriumában vizsgált húszféle csokoládé mikulásfigura 2015-ben – közölte a hatóság az MTI-vel. A hatóság akkreditált laboratóriumában azt vizsgálták, hogy a "csokoládé", illetve "tejcsokoládé" termékek gyártásához valóban csak kakaóvajat használtak-e.
Mikulás-nap alkalmából a Pénzcentrum a mikuláscsokikat vizsgálta meg közelebbről, az ízek mellett pedig ezúttal a csomagolásokat is pontozta. A nagyobb üzletekben hatalmas a mikuláscsoki kínálat, összesen 16 csokit válogattak össze a Pénzcentrum munkatárai, és igyekeztek kisebb és nagyobb márkákból is vásárolni.
Van, amikor egyszerűen lehetetlen megérteni a japánok gondolkodását: az arannyal burkolt csokis nápolyi is ilyen. A Nestlé a japán piacra szánja a Sublime Gold KitKatet: az újévi, speciális kiadású édesség külső csokoládéját aranyfüsttel borítják be. A vékony réteg egészségügyi problémák nélkül elfogyasztható, hisz csak 0,00014 milliméter vastagságú.
Ártalmatlan dolognak tűnik, ha rendszeresen megkívánunk egy kis édességet, legfeljebb annyit gondolunk, hogy majd valahogy le kell mozogni a plusz kalóriákat. Ennél rosszabb a helyzet: függőség is kialakulhat. A TED-Ed készített egy remek videót arról az ártalmatlannak tűnő szituációról, amikor megkívánunk egy édességet.