2025. június 9., hétfő - Félix
Naponta látjuk megnyugtató mosolyát, figyeljük, ahogy otthonosan nyúl a fakanálért, magabiztosan sóz és könnyedén átforgatja a piruló krumplit. Egyszóval belopta magát a mindennapjainkba és menniyre jól is van ez így. De honnan szerzi Zsófi az ihletet, mi jelentette számára az inspirációt? Megkérdeztük.
Odavagyunk a hamisítatlan pesti helyekért, de azokért is, amelyek lehetnének bárhol a világ azon részein, ahol szeretik a menő cukrászdákat. A Chez Dodo macaron manufaktúra a Belvárosban is pont ilyen, Londontól Amszterdamig, Párizstól Brüsszelig bárhol lehetne. Meg is kérdeztük Szalai Dórát, a műhely vezetőjét, hogy mi vitte rá, hogy a macaron-hullámon ő is szörföljön egy komolyabbat?
Amikor a nemzeti öntudathoz a csokoládé is hozzátartozik, akkor tudjuk, hogy vagy Svájcban, vagy Belgiumban járunk. Ezúttal Brüsszel a helyes megfejtés, bámultunk és kóstoltunk.
Tényleg el fog fogyni a kakaó? Milyenek lesznek a jövő tortái, édességei? Érdekességek új alapanyagokról és eljárásokról. A földművesek voltak az elsők, akik meghúzták a vészharangot: néhány éven belül eltűnhet a kakaó, amiből már most is aggasztóan kevés van. Csokoládé krízissel kell szembenéznünk rövid időn belül, ami nagy változásokat fog hozni, főleg ami az édességipart illeti. Ennek tükrében érdekesnek találtuk utánanézni, hogyan is fog kinézni egy valamirevaló desszert néhány év múlva. Jöjjenek a jóslatok!
A Magyar Cukrász Iparosok Országos Ipartestülete idén tizennegyedik alkalommal hirdette meg a Magyarország Tortája versenyt: idén egy tápiószecsői alkotás, a Hisztéria Cukrászda tortája, a Füredi Krisztián által készített Curiositas lett a nyertes.
Kellett egy jó márkanév, azzal szoktam viccelődni, hogy lehetett volna Csóll csoki is, de azért az komolytalan lett volna. A Stühmert viszont sokan ismerték - erről beszélt a Stühmer csokoládémárkát a 21. században újjáépítő Csóll Péter. A Stühmer a legrégibb magyar márkák közé tartozik, a fennmaradt források szerint a Stühmer márka névadója, a német származású Stühmer Frigyes (Friedrich Stühmer) igazi úttörő volt a hazai édességiparban, nagy szerepe volt abban, hogy a luxuscikknek számító csokoládé elindult a közszükségleti termékké válás útján.
Régészeti leletek bizonyítják, hogy az emberiség már legalább ötezer éve rágózik. A mai Finnország területén találták az eddigi legrégebbi emléket, a nyírfakéregből készült, fognyomokat tartalmazó kátránydarabot. 1970-ben pedig a magyar rágógyártás első teljes éve zárult le, amikor a Csemege Édesipari Vállalatnál már francia gépek ontották a korábban kapitalista elhajlással és az amerikai imperializmussal összefüggésbe hozott terméket, amelyből sosem volt elég, mert a hazai igények kielégítése mellett az egész világra exportáltuk.
Mindszentkálla, sőt az egész Káli-medence legnépszerűbb fagyizója költözött Budapestre, a Bartók Béla útra. Aggodalomra semmi ok, az eredeti is maradt a helyén, a második egységnek köszönhetően viszont már bármikor megkapjuk ugyanazt a minőséget Budapesten is!
Egy recept, amihez nem kell konyhatündérnek lenni, sőt akár hétvégi programként a gyerekeket is bevonhatjuk a készítésbe. Az eredmény: elképesztő ízek és egy csokoládéfagyi, ami mindenkit levesz a lábáról.
A gyorsétterem lánc többcsatornás „júliusi karácsony” kampánya reményt és vidámságot csempész a vírushelyzetben elcsüggedt fogyasztók világába. Az új videóban szájmaszkot viselő vásárlók nyilatkoznak arról, mennyire szeretnének már túllépni a 2020-as év nehézségein egy boldogabb, karácsonyi hangulatú időszakba.
Újfajta YES! snackszeleteket dob piacra a Nestlé. A finomságok mindegyike 10 gramm növényi fehérjét tartalmaz. A Nestlé nemrég készült tanulmánya szerint a proteinszeleteket kedvelő vásárlók előszeretettel fogyasztanak természetes fehérjeforrású snackeket, amelyek nem tartalmaznak adalékanyagokat.
Heti egyszeri csokoládéfogyasztás csökkentheti a szívbetegségek kockázatát az Európai Kardiológiai Társaság folyóiratában megjelent új tanulmány szerint. „Tanulmányunk azt jelzi, hogy a csokoládé segít a szív erei egészségének megtartásában.
Rendkívüli nap volt a mai a csokiimádók számára, hiszen hosszú évek küzdelme után ma végül eldőlt kié is az igazi négyzet alakú csokoládé (apropó, csoki – itt írtunk a csokoládé egyik nagyon áldásos hatásáról). Évtizedeken át a német Ritter Sport volt ismert négyszögletes csokoládéjairól (legalábbis Németországban), mindig így is reklámozták őket. Így amikor a Milka megpróbálta megtörni a négyzet alakú csokik hegemóniáját Németországban, komoly pereskedés kezdődött.
Ha nem szól közbe a koronavírus-járvány, akkor a chocoMe nettó árbevétele idén meghaladja az egymilliárd forintot. De közbeszólt, megszakítva ezzel a mindössze tíz éve alakult, ez idő alatt pedig a nemzetközi piacon is ismertté és elismertté vált magyar csokoládémanufaktúra évi 20-40 százalékos növekedését. Mészáros Gábor, a chocoMe alapító-tulajdonosa szerint ezen a piacon is mindinkább meghatározó az online értékesítés.