2017. október 24., kedd - Salamon

A csoki legegészségesebb helyettesítői

  • 2017. szeptember 28., csütörtök 09:59
  • Hírek

karobA csokoládét szinte mindenki szereti, az egyik legnépszerűbb édesség, de ha túlzásba visszük a fogyasztását, akkor hosszú távon negatív hatásai lehetnek az egészségünkre. Szerencsére vannak egészségesebb alternatívák, amelyekkel helyettesíthetjük a csokit, vagy legalábbis csökkenthetjük a bevitt kalóriák számát.

Karob

A karob egy finom őrlemény, amelynek íze a kakaóporéhoz hasonlít. Magas a rosttartalma, viszont kevés benne a zsír, és sok kalciumot tartalmaz. Ráadásul koffeinmentes is, a csokival és a kakaóval ellentétben. Használhatjuk sütéshez, főzéshez, készülhet belőle forró és hideg ital, sőt joghurtokba és turmixokba is keverhetjük.

Kakaópor

Egy evőkanál cukrozatlan kakaóporban nincs cukor, és csak tíz kalóriát tartalmaz. Zsírszegény vagy növényi tejjel és egy kevéske édesítővel kombinálva kiválhatjuk vele a csokoládét, görög joghurtba keverve pedig a csokipudinghoz hasonló édességet kapunk.

Miért egészséges a kakaó?

A kakaópor a következő tápanyagok értékes forrása: magnézium, foszfor, rostok, alkaloidok, polifenolok. A kakaó is tartalmaz koffeint, bár a kávénál sokkal kisebb koncentrációban. Egy csésze (150 ml) kakaóban: 5-20 mg koffeinnek megfelelő teobromin van. Itt írtunk róla bővebben.

Csokoládés eper vagy banán

Kevéske jó minőségű étcsokoládét olvasszunk fel gőz fölött és mártogassunk bele eperszemeket! Tegyük őket zsírpapírra, majd hűtsük le, amíg a csokoládé megszilárdul - egészségesebb és kalóriaszegényebb, mintha megennénk egy egész tábla csokit. Ugyanez banánkarikákkal is nagyszerűen működik, és remek megoldás tízóraira vagy uzsonnára.

Gyümölcsök

Ha édességre vágyunk, érdemes kipróbálni, hogy csokoládé helyett valamilyen gyümölcsöt eszünk. Az eper, a cseresznye, a barack és az ananász mind finom édes, így segíthet csökkenteni az édes íz utáni vágyakozást. Ugyanakkor egészségesebbek, mint a csoki, és kalóriatartalmuk is alacsonyabb.

Forrás: Care2.com